باشگاه تناسب اندام بهوشیار در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، سالن علمی- ورزشی بهوشیار با ضرورت افزایش سلامت جسمانی و روانی، سرزندگی و بهبود کیفیت کاری و تحصیلی دانشجویان، کارمندان، استادان و مردم جامعه ایجاد شده است.

هدف از ایجاد این مرکز، معرفی و انجام ترکیب تمرینات آمادگی جسمانی و فنون بدنی بهوشیاری ( Mindfulness ) و تکنیک‌های کاهش اضطراب است که برای اولین بار در ایران به صورت علمی تحت عنوان تناسب اندام بهوشیار به کار گرفته می شوند.

. ویژگی منحصر به فرد این تمرینات که تمامی سنین از کودکان ۳ ساله تا افراد مسن را شامل می‌شود، ارائه الگوی شخصی هر تمرین با توجه به ظرفیت بدنی، میزان هوشیاری، ظرفیت تحمل هیجانات مثبت و منفی، اضطراب و در نهایت میزان هماهنگی ذهن و بدن هر فرد است و متناسب با الگوی پویشی شخصیت او برنامه تمرینی ذهنی و بدنی در هر روز متفاوت ارائه خواهد شد.

تمرینات تی آر ایکس بهوشیارانه ( MTRX )؛ تمرینات دشوار بدون وزنه ( Calisthenics )؛ تناسب اندام بهوشیار و تمرینات برای تنظیم وزن ( Mindful-Fitness ) و چربی‌سوزی ( Six-pack ) از جمله سبک‌های تمرینی این باشگاه است.

این سالن در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ۸ صبح الی ۷ عصر و چهارشنبه ۸ صبح الی ۱۲ ظهر و ۵ تا ۷ عصر مخصوص آقایان و کودکان ۸ تا ۱۲ سال است.

روزهای شنبه و دوشنبه ۸ صبح الی ۷ عصر و چهارشنبه ۱۲ ظهر الی ۵ عصر به بانوان و کودکان ۳ تا ۸ سال اختصاص دارد.

دانشجویان، کارمندان و استادان دانشگاه تهران برای شرکت در این دوره‌ها تا ۵۰ درصد از تخفیف ویژه بهره‌مند خواهند شد.

این تمرینات برای افراد دارای دردهای مفصلی و عضلانی، افراد دارای مشکلات اضطرابی و افسردگی و افراد علاقه‌مند به افزایش مهارت‌های ارتباطی و خودشناسی نیز مفید خواهند بود.

تناسب اندام بهوشیار چیست؟

تجربه و هیجانات آدمی در بدن نمود دارند. به عبارت دیگر، ذهن تنظیم کننده انرژی و اطلاعات در بدن ماست. بر همین اساس بیماری روانی و جسمی انحراف مسیر انرژی تنظیم نشده در بدن است. بسیاری از انسان‌ها به تجربه دریافته‌اند که مسائل روحی و روانی تا چه حد تعیین کننده کیفیت ورزشی از سطوح مبتدی تا سطوح حرفه‌ای است. تناسب اندام بهوشیار که می‌تواند ترکیبی از فنون بهوشیاری، روان‌درمانی پویشی فشرده و تمرینات آمادگی جسمانی باشد وسیله‌ای برای به کارگیری ذهن جهت مشاهده تجارب مسدود شده بدنی و افزایش فوق‌العاده قدرت بدنی و افزایش کارکرد ذهن باشد. زمانی که انرژی در بدن به جریان بیفتد به دنبال آن کسب اطلاعات سریع‌تر می‌شود و فرد بعد از انجام این تمرینات نسبت به خود، شناختی پیدا می‌کند که قبلاً کسب نکرده است. این شناخت سبب خواهد شد فرد هنگام مواجه شدن با چالش‌های اضطراب‌زا در مسابقات و زندگی شخصی انعطاف بیشتری نشان دهد و به دنبال آن نه‌تنها سلامت روانی و انسجام خود را حفظ بلکه چالش‌ها را با موفقیت طی کند. به عبارت دیگر، تناسب اندام بهوشیار بالاترین سطح تامل و شناخت در تمرین‌های ورزشی است که در آن تمام وجود فرد در خدمت شناخت خود و بهبود روانی و جسمی در می‌آید.

 

جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۶۱۱۱۷۴۸۳ تماس حاصل نمایید. MindfulFitness @ کانال ارتباط با این باشگاه ورزشی است.