مدیر گروه

مدیر گروه : دکتر جواد پور کریمی

شماره تماس : 61117405    شماره اتاق : 330    رایانامه :

معرفی گروه:

گروه "روشها و برنامه‏ های آموزشی و درسی " در سال 1384 تشکیل شده و در سه مقطع به شرح ذیل دانشجو می‏‏ پذیرد

  • کارشناسی علوم تربیتی
  • کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، برنامه ‏ریزی درسی و آموزش بزرگسالان
  • دکتری برنامه‏ ریزی درسی و دکتری سنجش و اندازه ‏گیری

 

و هدف از آن دستیابی به دانشجویان توانمند، کارا و علمی در رشته‏ای فوق ‏الذکر می‏باشد.

بنابر سیاست‏های و الزامات ابلاغی دانشگاه، این گروه اقدام به بازنگری برنامه‏ های درسی رشته ‏های خود نموده و این بازنگری هر 5 سال یکبار به منظور به روزرسانی این برنامه ‏ها صورت خواهد پذیرفت.

همچنین در راستای چشم‏انداز تعیین شده برای گروه، جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته‏ های ارزشیابی آموزشی، سنجش و اندازه‏گیری آموزشی و آموزش و بهسازی منابع انسانی در دست اقدام می‏ باشد.

 

 

​​​​

 

  مسئول امور آموزشی و دفتری گروه ‎مدیریت

  و برنامه ریزی آموزشی : خانم فریبا عراقی
 
  تلفن: 61117483   دورنگار: 88288608    رایانامه :

وظایف کارشناس گروه:

  • انجام امور مربوط به تشکیل پرونده و ثبت اطلاعات دانشجویان جدید الورود در گروه
  • تعیین استاد راهنمای آموزشی دانشجویان با کمک مدیر گروه
  • تعیین روز و ساعت کلاس‏ها در دوره آموزشی و هماهنگی با اساتید
  • اطلاع رسانی دانشجویان ارشد(مجوز سنوات، زمان انتخاب موضوع پایان نامه، اعلام آمادگی دفاع...)
  • تعیین زمان دفاع از پایان نامه و هماهنگی با اساتید مربوطه
  • ارسال مدارک دفاع دانشجو(فارغ التحصیلی، ثبت در سیستم برای حق التدریس اساتید راهنما و مشاوره، مدارک  مربوط به اساتید داور)​​​​​​​

 

گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

اهداف گروه:

گروه مدیریت و برنامه­ ریزی آموزشی در افق 5 ساله هدف کلی زیر را دنبال می­کند:

الهام بخش در تولید، انتقال و انتشار دانش در حوزه مدیریت/رهبری و سیاستگذاری آموزشی در سازمان­ها، نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی در کشور و منطقه

تولید؛ انتقال و انتشار دانش (با رویکرد رشته­ های(تخصصی)؛ بین­ رشته­ ای و چندرشته ­ای) به عنوان اهداف ویژه در گروه دنبال می­شود:

  • سیاستگذاری و تعیین خط مشی­های آموزشی در سطوح خرد و کلان نظام آموزش و پرورش؛ نظام آموزش عالی و نظام منابع انسانی؛

  • توسعه شیوه ­های نوین برنامه­ ریزی آموزشی و آموزش عالی در سطح خرد و کلان؛

  • ارزیابی؛ بهبود و تضمین کیفیت آموزش/آموزش عالی در سطوح خرد (سازمان­ها) و کلان(نظام)؛

  • بهره­مندی از فناوری­ های تحول آفرین(از جمله هوش مصنوعی و علم داده(داده کاوی و ...)) و کاربرد آن در آموزش و آموزش عالی؛

  • توسعه روش­ ها و راهبردهای مدیریت آموزش‌های الکترونیک؛

  • حکمرانی و سیاستگذاری آموزشی و آموزش عالی؛

  • توسعه روش ­های مدیریت و رهبری مبتنی بر علوم شناختی در سازمان­های آموزشی و آموزش عالی؛

  • ارزیابی و توسعه شایستگی­ های(شناختی و غیرشناختی) منابع انسانی سازمان­ ها؛

  • مدیریت/ رهبری و حکمرانی مبتنی بر شایستگی در سازمان­ های آموزشی و آموزش عالی؛

  • استفاده ار رویکردها و راهبردهای نوین بالندگی منابع انسانی در سازمان­ ها(کوچینگ؛ منتورینگ و ...)؛

  • آسیب­ شناسی توسعه منابع انسانی(با تاکید بر آموزش) سازمان­ ها و طراحی نظام آموزش و توسعه؛

  • اقتصاد و امور مالی آموزش در سازمان­ ها(سازمان­ های آموزشی و آموزش عالی و غیرآموزشی)؛

  • اشتغال؛ بیکاری و اشتغال­پذیری دانشجویان و دانش آموختگان آموزش عالی؛

  • سنجش؛ ارزیابی و توسعه سرمایه انسانی در سازمان­های آموزشی و آموزش عالی؛

  • توسعه روش­ شناسی کمی و کیفی در حوزه آموزش و آموزش عالی.