معرفی گروه و ارتباط با مدیر گروه - psyedu- دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
مدیر گروه
مدیر گروه : دکتر جواد پور کریمی
شماره تماس : 61117405 شماره اتاق : 330 رایانامه :
معرفی گروه:
گروه "روشها و برنامه های آموزشی و درسی " در سال 1384 تشکیل شده و در سه مقطع به شرح ذیل دانشجو می پذیرد
- کارشناسی علوم تربیتی
- کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، برنامه ریزی درسی و آموزش بزرگسالان
- دکتری برنامه ریزی درسی و دکتری سنجش و اندازه گیری
و هدف از آن دستیابی به دانشجویان توانمند، کارا و علمی در رشتهای فوق الذکر میباشد.
بنابر سیاستهای و الزامات ابلاغی دانشگاه، این گروه اقدام به بازنگری برنامه های درسی رشته های خود نموده و این بازنگری هر 5 سال یکبار به منظور به روزرسانی این برنامه ها صورت خواهد پذیرفت.
همچنین در راستای چشمانداز تعیین شده برای گروه، جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته های ارزشیابی آموزشی، سنجش و اندازهگیری آموزشی و آموزش و بهسازی منابع انسانی در دست اقدام می باشد.
مسئول امور آموزشی و دفتری گروه مدیریت
و برنامه ریزی آموزشی : خانم فریبا عراقی
تلفن: 61117483 دورنگار: 88288608 رایانامه :
وظایف کارشناس گروه:
- انجام امور مربوط به تشکیل پرونده و ثبت اطلاعات دانشجویان جدید الورود در گروه
- تعیین استاد راهنمای آموزشی دانشجویان با کمک مدیر گروه
- تعیین روز و ساعت کلاسها در دوره آموزشی و هماهنگی با اساتید
- اطلاع رسانی دانشجویان ارشد(مجوز سنوات، زمان انتخاب موضوع پایان نامه، اعلام آمادگی دفاع...)
- تعیین زمان دفاع از پایان نامه و هماهنگی با اساتید مربوطه
- ارسال مدارک دفاع دانشجو(فارغ التحصیلی، ثبت در سیستم برای حق التدریس اساتید راهنما و مشاوره، مدارک مربوط به اساتید داور)
گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
اهداف گروه:
گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی در افق 5 ساله هدف کلی زیر را دنبال میکند:
الهام بخش در تولید، انتقال و انتشار دانش در حوزه مدیریت/رهبری و سیاستگذاری آموزشی در سازمانها، نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی در کشور و منطقه
تولید؛ انتقال و انتشار دانش (با رویکرد رشته های(تخصصی)؛ بین رشته ای و چندرشته ای) به عنوان اهداف ویژه در گروه دنبال میشود:
-
سیاستگذاری و تعیین خط مشیهای آموزشی در سطوح خرد و کلان نظام آموزش و پرورش؛ نظام آموزش عالی و نظام منابع انسانی؛
-
توسعه شیوه های نوین برنامه ریزی آموزشی و آموزش عالی در سطح خرد و کلان؛
-
ارزیابی؛ بهبود و تضمین کیفیت آموزش/آموزش عالی در سطوح خرد (سازمانها) و کلان(نظام)؛
-
بهرهمندی از فناوری های تحول آفرین(از جمله هوش مصنوعی و علم داده(داده کاوی و ...)) و کاربرد آن در آموزش و آموزش عالی؛
-
توسعه روش ها و راهبردهای مدیریت آموزشهای الکترونیک؛
-
حکمرانی و سیاستگذاری آموزشی و آموزش عالی؛
-
توسعه روش های مدیریت و رهبری مبتنی بر علوم شناختی در سازمانهای آموزشی و آموزش عالی؛
-
ارزیابی و توسعه شایستگی های(شناختی و غیرشناختی) منابع انسانی سازمان ها؛
-
مدیریت/ رهبری و حکمرانی مبتنی بر شایستگی در سازمان های آموزشی و آموزش عالی؛
-
استفاده ار رویکردها و راهبردهای نوین بالندگی منابع انسانی در سازمان ها(کوچینگ؛ منتورینگ و ...)؛
-
آسیب شناسی توسعه منابع انسانی(با تاکید بر آموزش) سازمان ها و طراحی نظام آموزش و توسعه؛
-
اقتصاد و امور مالی آموزش در سازمان ها(سازمان های آموزشی و آموزش عالی و غیرآموزشی)؛
-
اشتغال؛ بیکاری و اشتغالپذیری دانشجویان و دانش آموختگان آموزش عالی؛
-
سنجش؛ ارزیابی و توسعه سرمایه انسانی در سازمانهای آموزشی و آموزش عالی؛
-
توسعه روش شناسی کمی و کیفی در حوزه آموزش و آموزش عالی.