برگزاری المپیاد دانشگاه ایالتی تومسک روسیه جهت بورسیه تحصیلی

این المپیاد توسط انجمن دانشگاه‌های جهانی و با همکاری وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه و آژانس فدرال امور مشترک المنافع کشورهای مستقل، هموطنان مقیم خارج از کشور و همکاری‌های بشردوستانه بین المللی برگزار می‌شود.

این مسابقه برای دانشجویان خارجی با استعداد است که مایلند به طور رایگان در برنامه‌های کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی در روسیه ثبت نام کنند.

به برندگان Open Doors پذیرش زود هنگام رایگان در هر دانشگاه روسیه، بدون آزمون ورودی و شهریه تحت پوشش فدراسیون روسیه اعطا می‌شود.

این المپیاد دو مسیر دارد - برای دانشجویان احتمالی کارشناسی ارشد و دکترا. این المپیاد در دو نوبت برای رشته کارشناسی ارشد و در سه دور برای رشته دکترا برگزار می‌شود. دور اول یک رقابت از نمونه کارها است و دور دوم یک چالش حل مسئله است و دور سوم المپیاد شامل انتخاب یک سرپرست تحقیق برای دوره دکتری انتخاب شده و مصاحبه با وی است.

 

رشته‌های کارشناسی ارشد

رشته‌های دکترا به شرح ذیل:

1.  زیست شناسی و بیوتکنولوژی

۱. زیست شناسی و بیوتکنولوژی

2.  شیمی و علوم مواد

۲. شیمی و علوم مواد

3. پزشکی بالینی و بهداشت عمومی

۳. پزشکی بالینی و بهداشت عمومی

4. زبانشناسی و زبانهای مدرن

۴. زبانشناسی و زبانهای مودم

5. ریاضیات و هوش مصنوعی

۵. ریاضیات و هوش مصنوعی

6.  علوم فیزیکی

۶. علوم فیزیکی

7. کامپیوتر و علوم داده

 

8. تجارت و مدیریت

 

9. سیاست و مطالعات بین المللی

 

10. علوم اعصاب و روانشناسی

 

11. اقتصاد و اقتصاد سنجی

 

12. مهندسی و فناوری

 

13. علوم زمین

 

14. آموزش

 

 

 

داشتن مدرک لیسانس یا تکمیل برنامه کارشناسی در سال المپیاد برای مقطع کارشناسی ارشد و داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا متخصص برای مقطع دکترا لازم است.

از شرکت کنندگان تقاضا می‌شود که از ۱۵ سپتامبر تا ۱۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ در وب سایت المپیاد به آدرس http://www.od.globaluni.ru ثبت نام نمایند. پس از ثبت نام ، شرکت کنندگان به حساب شخصی خود دسترسی پیدا می‌کنند.