اطلاعیه دانشگاه زنجان در مورد پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 1404 -1403

 دانشگاه زنجان بر اساس آئین نامه "پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد" وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان دانشجویان کارشناسی ورودی نیمسال اول 1399 که در 8 نیمسال فارغ التحصیل می شوند، دانشجویان کارشناسی ورودی 1400 که در شش نیمسال فارغ التحصیل میشوند و دانشجویان دورشته ای ورودی 1398 که در 10 نیمسال فارغ التحصیل می شوند تعداد محدودی را بدون آزمون جهت ورود به دوره های کارشناسی ارشد می پذیرد.

توجه: پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

متقاضیان میبایست درخواست خود را به صورت الکترونیکی به همراه مدارک لازم از طریق اتصال به سامانه گلستان به آدرس :  golestan.znu.ac.ir  ارسال نمایند. بازه زمانی دریافت درخواست از روز 01/09/1402 تا روز 30/09/1402 خواهد بود. قابل توجه است که درخواستهای دریافتی به غیر از درگاه مشخص شده بررسی نخواهند شد.

شرایط لازم جهت درخواست:

  1. دارا بودن صلاحیت­های عمومی داوطلبان
  2. گذراندن حداقل سه چهارم از واحدهای دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم تحصیلی و فارغ التحصیلی حداکثر تا هشت نیمسال
  3. برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است.
  4. برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر 8 نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده اند

 

مدارک مورد نیاز:

تکمیل اطلاعات درخواستی در سامانه گلستان

  1. بارگذاری تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی
  2. - تصویر گواهی (بیست درصد برتر در شش نیمسال) تایید شده توسط دانشگاه محل تحصیل کارشناسی (فرم شماره 1 برای دانشجویان دانشگاه زنجان ((فرم تایید شده توسط دفتر استعدادهای درخشان)) و فرم شماره 2 برای دانشجویان سایر دانشگاهها ((فرم باید به صورت تایپ شده و کامل در سربرگ دانشگاه مبدا باشد))
  3. آخرین کارنامه تحصیلی (ریزنمرات تا پایان نیمسال ششم) برای سایر دانشگاه ها
  4. واریز مبلغ1000000 ریال (یکصد هزار تومان) به حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه زنجان از طریق سامانه گلستان (قابل ذکر است مبلغ واریزی به هیچ وجه قابل استرداد نیست).

 

نکات مهم:

  1. در صورت احراز مغایرت اطلاعات وارد شده در سامانه با گواهیهای ارائه شده و وجود هرگونه نقص در تکمیل فرم درخواست (مانند معدل، واحد گذرانده، رتبه و...) پرونده متقاضی از روند بررسی خارج می گردد.
  2. در بررسی مدارک داوطلب سایردانشگاه ها ضریب همترازی دانشگاه را اعمال خواهد شد.
  3. دانشجویان دانشگاه زنجان که بیشترین واحدهای خود را در سایر دانشگاهها به صورت مهمان گذرانده باشند مانند دانشجویان سایر دانشگاهها خواهند بود.(ضریب همترازی دانشگاه مربوطه اعمال می شود)
  4. دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته طبق آیین نامه مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.
  5. فرم‌ها بایستی به صورت تایپ شده، کامل و بدون خط خوردگی باشد و دانشجویان سایر دانشگاهها باید فرمها را در سربرگ دانشگاه مبدا تکمیل نمایند. توجه شود فرم هایی که به صورت دستی و یا ناقص تکمیل شود مورد بررسی قرار نمی گیرد.
  6. طبق شرایط اختصاصی دانشگاه پذیرش دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی ، پیام نور ، تربیت معلم ، علمی کاربردی و غیر انتفاعی با تایید و تشخیص گروه آموزشی مربوطه پس از انجام مصاحبه با داوطلبین خواهد بود.