راهنمای تصویری آیین نامه ها

31 12 2024 04:33

کد خبر : 41647704

تعداد بازدید : 20

 

 

با توجه به تغييرات چشمگير در آئين نامه‌هاي و شيوه‌نامه‌هاي دانشجويي و آموزشي خواهشمند است براي پاسخ دهي به سوالات دانشجويان و مراجعين از راهنماهاي موجود در لينك‌ها و پيوست اين نامه استفاده گردد.

شايان ذكر است كليه مفاد اين نامه در سايت دانشكده نيز درج گرديد و دانشجويان نيز دسترسي خواهند داشت.

پيشاپيش از توجه و وهمكاري شما سپاسگزاريم.

مجموعه آئين نامه‌ها و شيوه نامه‌هاي آموزشي دوره‌هاي مختلف تحصيلي دانشگاه تهران سال ۹۸

كارشناسي

آئين نامه تغيير رشته دانشجويان ساعي و كوشا

فلوچارت فرايند دانشجويان ساعي و كوشا

فلوچارت و راهنماي درخواست گواهي اتمام دوره كهاد (تسويه حساب)

فلوچارت درخواست تغيير رشته دانشجويان مقطع كارشناس

آئين نامه ايجاد و اجراي دوره كهاد دانشگاه تهران

 

راهنماي ارسال درخواست (گواهي‌هاي اشتغال به تحصيل دانشجويي و. …) و استفاده از كارپوشه

نحوه ايجاد درخواست و پيگيري از دانشگاه
از منوي درخواست شما مي‌توانيد درخواست مورد نظر را جستجو كنيد.

 

پس از ثبت درخواست با پيغام زير مواجه مي‌شويد.

 

 

 

نكاتي درباره كارپوشه

 

 

راهنماي انتخاب واحد و حذف و اضافه

نحوه ورود به صفحه ثبت نام / ترميم:
از اين مسير مي‌توان وارد صفحه ثبت نام اصلي شد.

 

و اگر مرحله ثبت نام سپري شده و مرحله ترميم است، از مسير مشابه مي-توان وارد صفحه ترميم شد.

 

اين دو صفحه كاملاً مشابه اند و به شكل زير نمايش داده مي‌شود.

 

 

صفحه ثبت نام / ترميم از بخشهاي اصلي زير تشكيل شده است:

مشخصات عمومي: شامل مشخصات دانشجو {شماره شناسايي، نام و نام خانوادگي و …} است.

 

تغييرات درخواستي: در اين بخش كاربر عمليات اصلي ثبت نام و يا ترميم را انجام مي‌دهد. به طور كلي در شروع ثبت نام، دروس ثبت نام مقدماتي دانشجو (در صورت وجود ثبت نام مقدماتي) و در مرحله ترميم، دروس ثبت نام اصلي دانشجو در اين جدول نمايش داده مي-شود. در غير اين صورت اين جدول خالي خواهد بود.

 

ليست برنامه هفتگي:

 

دروس ارائه شده: در اين بخش فهرست درس‌هاي قابل انتخاب دانشجو نمايش داده مي‌شود (اين¬ها دروس مطابق با سرفصل آموزشي وي مي-باشند كه او مجاز به اخذ آنهاست). شماره درس و گروه درسي، نام درس، روز هفته و ساعت تشكيل درس در اين جدول قابل مشاهده‌اند.

 

همچنين با كليك اشاره گر روي سه نقطه كنار ساعت تشكيل گروه درسي، مشخصات آن (شماره درس، نام درس، گروه، م درس، زمان / مكان ارائه، توضيحات، پيش نياز، هم نياز، متضاد و نظام مجاز به اخذ) قابل مشاهده مي‌باشد.

 

شيوه انجام ثبت نام / ترميم:
۱- گروه درسي موردنظر را از جدول پايين (دروس ارائه شده) يافته و روي آن كليك كرده تا گروه درسي موردنظر به جدول بالايي (تغييرات درخواستي) انتقال يابد.
۲- در اين مرحله بايد به نوع درخواست نمايش داده شده دقت كنيد (ثبت، انتظار) باشد، گزينه‌ي " حذف" بالاي هر گروه درسي به صورت ضربدر نمايش داده مي‌شود.
نكته مهم: عمليات مورد نظر چه در پردازش ثبت و چه در پردازش ترميم تنها در صورتي اعمال خواهند شد كه همگي قابل قبول باشند، در نتيجه اگر خطايي وجود دارد بايد در همين مرحله مرتفع شود. در صورت وجود خطا در درخواست، مي‌توان با كليك روي جمله لطفاً به اعلان در اين فرم توجه كنيد در بالاي صفحه، دلايل خطا (ها) ي موجود و شماره كنترل (ها) ي مربوطه را ديد و در صورت امكان جهت رفع آنها اقدام كرد.

 

با كليك بر روي دكمه، يك فرم فرعي نمايش داده مي‌شود كه توسط آن مي‌توان آخرين وضعيت گروههاي يك درس را كه در جدول (دروس ارائه شده) موجود نيست مشاهده كرد.

۳- در نهايت با كليك بر روي دكمه تغييرات مورد نظر ثبت مي‌گردد، در غير اين صورت هيچكدام از تغييرات براي دانشجو ثبت نخواهند شد.
نكته مهم: پس از ثبت، در قسمت ليست تمام دروس بايد كلمه " ثبت شده" درج گرديده باشد.

 

پردازش‌ها و گزارش‌هاي مورد استفاده دانشجو در سامانه جامع آموزش

منوهاي آموزشي

 

پردازش ۱۲۳۱۰

اطلاعات جامع دانشجو

 

پردازش ۱۵۴۵۰

پرداختهاي الكترونيكي دانشجو

 

پردازش ۱۲۱۴۰

حذف اضطراري

 

گزارش ۷۸

برنامه هفتگي دانشجو

 

گزارش ۴۲۸

برنامه امتحان پايان ترم دانشجو

 

پردازش ۱۳۸۶۰

ارزشيابي

 

پردازش ۲۱۱۲۰

پيشخوان خدمت

 

پردازش ۵۹

ليست اولويت دانشجويان جهت ثبت نام، ترميم

 

پردازش ۸۸

برنامه هفتگي دانشجو در طول ثبت نام (تا پايان حذف و اضافه)

 

منوهاي مربوط به وام

 

پردازش ۱۹۲۵۰

عمليات درخواست وام توسط دانشجو

 

پردازش ۱۹۳۰۰

ثبت سند تعهد محضري

 

پردازش ۲۹۵۹۰

ثبت اطلاعات اجاره نامه

 

پردازش ۱۹۲۷۰

اطلاعات همسر دانشجو

 

پردازش ۲۹۲۵۰

اطلاعات فرزندان دانشجو

 

پردازش ۱۹۳۹۰

درخواست وام توسط دانشجو

 

منوهاي مربوط به خوابگاه

 

پردازش ۱۹۷۰۰

اطلاعات جامع خوابگاه دانشجو

 

پردازش ۲۹۶۷۰

درخواست اتاق توسط دانشجو

 

پردازش ۲۹۵۳۰

عمليات درخواست اتاق توسط دانشجو

 

پردازش ۱۹۰۵۰

پرداختهاي الكترونيكي بابت خوابگاه

 

پردازش ۲۱۴۴۰

درخواست ميزباني مهمان خوابگاه توسط دانشجو دانشگاه تهران

 

پردازش ۱۳۰۷۰

پرداخت الكترونيكي مهمان بابت خوابگاه

 

پردازش ۱۹۱۷۰

پرداختهاي الكترونيكي وديعه / هزينه رفاهي خوابگاه

 
   

تحصيلات تكميلي

راهنما و فلوچارت ثبت درخواست تصويب موضوع پايان نامه / رساله همراه با صورتجلسه دفاع از موضوع پروپوزال

 

پس از ورود به سيستم در قسمت سمت راست سامانه روي منوي درخواست - - درخواست تصويب موضوع و اساتيد پارسا كليك نمائيد.

تصوير شماره ۱- مسير ثبت درخواست تصويب

 

پس از كليك روي درخواست تصويب موضوع و اساتيد پارسا فرم زير براي شما باز مي شود.

تصوير شماره ۲- فرم درخواست تصويب

 

نكته ۱

اگر اين منو براي شما قابل مشاهده نبود وضعيت تحصيلي شما چيزي غير از مشغول به تحصيل است لطفاً از كارشناس دانشكده پيگيري نمائيد.

 

 

 

مشخصات فعاليت

فيلد شماره دانشجويي: در اين فيلد شماره دانشجويي شما قابل مشاهده مي‌باشد.
فيلد شماره فعاليت: اين فيلد در حالت عادي خالي مي‌باشد و پس از اتمام فرايند درخواست تصويب به صورت سيستمي براي درخواست تصويب شما يك شماره فعاليت ايجاد مي‌شود پس نيازي به ثبت هيچ ديتايي در اين فيلد نيست.
فيلد نوع درخواست: به صورت پيش فرض روي تعيين موضوع تنظيم شده است با انتخاب تعيين موضوع، مي‌بايست مشخصاتي مانند پروپوزال طرح، اساتيد مانند استاد راهنماو…، چكيده فارسي / لاتين پروپزال طرح، همانندجويي پروپزال طرح تكميل شود.


شرايط مورد بررسي توسط سيستم:
ارشد: كنترل ندارد
دكتري:
۱- ثبت نمره قبولي آزمون جامع براي همه ورودي‌ها
۲-- امتحان زبان براي ورودي‌هاي غير از ۹۰ تا ۹۲
۳- داشتن معدل حداقل ۱۶
۴- كنترل قفل تمامي دروس به جز درس رساله
۵- حداكثر ترم‌هاي فعال ۵ ترم، كنترل سيستمي نمي‌شود
كنترل غيرسيستمي: پس از ترم ۵ رأي كميسيون موارد خاص واحد / اداره كل را داشته باشد.

تصوير شماره ۳- تعيين نوع درخواست

 

با انتخاب نوع درخواست تعيين استاد راهنما مي‌بايست استاد راهنما و زمينه پپيشنهادي تكميل شود.

 

شرايط مورد بررسي توسط سيستم:
داشتن حداقل دو ترم فعال
فيلد درس: روي فيلد درس كليك نمائيد تا كادر مربوطه باز شود روي مشاهده ليست كليك نمائيد. از كادر باز شده درس پايان نامه / رساله خود را انتخاب نمائيد.

 

تصوير شماره ۴- انتخاب درس پايان نامه / رساله

 

نكته ۲

جهت ثبت درخواست تصويب براي درس پايان نامه / رساله حتماً درس بايد جز برنامه درسي دانشجو باشد در غير اينصورت در فيلد درس، درس مربوطه به دانشجو نشان داده نمي‌شود.كارشناس آموزش با دفتر برنامه ريزي مذاكره نمايند

 

سپس فيلدهاي به ترتيب زير تكميل مي‌گردند.
زمينه علمي: با توجه به رشته تحصيلي و عنوان پايان نامه، عنوان زمينه علمي را انتخاب نمائيد.
عنوان فارسي: عنوان فارسي درخواست تصويب را وارد نمائيد
عنوان لاتين: عنوان لاتين درخواست تصويب را وارد نمائيد.
پروپزال طرح: چكيده‌اي كوتاه از طرح را وارد نمائيد.
در اين قسمت چكيده‌اي مختصر از طرح خود را وارد نمائيد. دقت نمائيد كه تعداد كاركترها بيش از ۱۰۰۰۰ كاركتر نباشد در غير اينصورت با خطاي طول " پروپزال طرح" نمي‌تواند بيش از ۱۰۰۰۰ كاركتر باشد مواجه خواهيد شد.

 

نكته ۳

اگر متن شما كم‌تر از ۱۰۰۰۰ هزار كاركتر بود ولي با خطاي كاركتر مواجه شديد بايد متن را در نوت پد وارد نمائيد تعداد كاركترها در نوت پد قابل مشاهده مي‌باشد و از آنجا به قسمت چكيده كپي كنيد.

 

نكته ۴

توجه نمائيد ملاك تعداد كاركتر مي‌باشد نه تعداد كلمه.

 

اساتيد

در قسمت اساتيد بايد نام ۵ استاد شامل (راهنما، مشاور، داور داخلي و داور خارجي) جستجو و انتخاب و ثبت گردد.
نحوه جستجوي استاد
اگر كد استاد را در اختيار داريد (مي‌توانيد از كارشناس آموزش سوال نمائيد) با كد استاد جستجو را انجام دهيد. در قسمت استاد راهنما كد استاد را وارد نمائيد سپس روي علامت سوال كليك نمائيد اگر كد استاد را بدرستي وارد نمائيد پس از جستجو استاد مورد نظر در كادر به شما نمايش داده مي‌شود كه مي‌توانيد آن را انتخاب نمائيد.

تصوير شماره ۵- انتخاب نام استاد

 

اگر كد استاد را در اختيار نداريد بايد با مشخصات فردي استاد نام و نام خانوادگي جستجو را انجام دهيد. در كادر نام استاد نام و نام خانوادگي استاد را وارد نمائيد سپس روي علامت سوال كادر كد استاد كليك نمائيد تا نتيجه جستجو براي شما نمايش داده شود.
توجه نمائيد با توجه به تشابه اسمي كه وجود دارد در ليست اسامي نام استاد خود را به درستي انتخاب نمائيد.

 

نكته ۵

از انتخاب اساتيدي كه در نام و نام خانوادگي آنها از علامت – استفاده شده است خودداري فرمائيد.

 

تصوير شماره ۶- جستجو در صفحات براي انتخاب نام استاد

 

در انتهاي صفحه از طريق علامت‌هاي مثلث مي‌توانيد به صفحات بعدي رفته و نام استاد خود را جستجو نمائيد.

 

چكيده فارسي / لاتين پروپزال طرح

در اين قسمت روي علامت + چكيده فارسي / لاتين كليك نمائيد تا كادر مربوطه باز شود و سپس اقدام به ثبت اطلاعات نمائيد.

تصوير شماره ۷- ثبت چكيده

 

مي‌توانيد روي علامت مربع كليك نمائيد و در محيط ويراستاري اطلاعات را وارد نمائيد.

تصوير شماره ۸- محيط ويراستاري چكيده

 

تصوير شماره ۹- محيط ويراستاري چكيده

 

 

همانند جويي پروپزال طرح

دانشجو جهت دريافت درصد مشابهت (همانندجويي ) لازم است در سايت https://tik.irandoc.ac.ir اقدام به همانندجويي فايل پايان نامه / رساله خود نمايد.

نكات مهم:

  • در صورتي كه اولين بار است كه وارد سايت tik.irandoc.ac.ir مي‌شويد بايد نام نويسي كنيد و سپس بقيه مراحل را طي كنيد.
  • اولويت ايميل دانشجو جهت همانندجويي، ايميل شخصي مندرج در سامانه جامع آموزش مي‌باشد. در صورتي كه ايميل شخصي خالي بود از ايميل دانشگاهي استفاده نمائيد مسير مشاهده ايميل درج شده در سامانه آموزش براي دانشجويان عبارتست از: اطلاعات شخصي و كلي---مشاهده اطلاعات ثبت شده در سامانه---پردازش پست الكترونيكي و شماره دانشجو
  • دانشجو ملزم است كه بعد از دريافت درصد همانندجويي و گواهي آن از روش فوق، مقدار درصد و گواهي مربوطه را در فرايندهاي درخواست تصويب موضوع و درخواست دفاع ثبت نمايد تا استاد راهنما و … آ نرا بررسي و تأييد نمايند.

تقاضا محور

فيلدهاي تقاضا محور را انتخاب نمايد.

حوزه جغرافيايي

فيلد مرتبط با حوزه جغرافيايي خاص را تكميل نمائيد.

پس از تكميل اطلاعات فرم درخواست تصويب روي دكمه بررسي كليك نمائيد اگر در ثبت درخواست تصويب مشكلي وجود داشته باشد موارد به صورت خطا و با رنگ قرمز به شما نشان داده خواهد شد كه بايد حتماً آن فيلدها را تكميل نمائيد در غير اينصورت با فشردن دكمه اصلاح شما را به كارپوشه هدايت مي‌كند. كه براي ادامه فرايند درخواست تصويب لازم است كه فلوچارت درخواست تصويب را به دقت بررسي و مطالعه نمائيد.

تصوير شماره ۱۰- فشردن دكمه اصلاح

 

 

راهنماي اطلاعات جامع دانشجو

پردازش " اطلاعات جامع آموزشي دانشجو" از مسير زير قابل دسترسي است.

در صورت داشتن شماره دانشجو، آن‌را در فيلد مربوطه اش نوشته و روي دكمه كليك شود.

 


در صورت نداشتن شماره دانشجو، و فقط با دانستن بخشي از نام وي، ابتدا در فيلد نام خانوادگي بخشي از نام خانوادگي دانشجو را نوشته، سپس دكمه كنار شماره دانشجو را كليك كرده، و در جدول نمايش داده شده دانشجو مورد نظر انتخاب شود.

 

 

براي جستجوي درس دانشجو در ترم‌هاي مختلف مي‌توانيم از ابزار جستجوي درس استفاده كرد و از ترم‌هاي نمايش داده شده، ترم مورد نظر را انتخاب كنيد.

با انتخاب هر ترم، اطلاعات مربوط به درس¬هايي كه دانشجو تحصيل كرده است نمايش داده مي‌شود.

نوار ابزار ترم:

توسط ابزار ليست دروس نمايش داده شده را به چهار صورت (افقي، عمودي، صعودي و نزولي) مي‌توانيد مرتب كنيد.

 

با كليك روي وضعيت تحصيلي، خلاصه وضعيت دانشجو موارد معدل، وضعيت واحدهاي دانشجو و تعداد مشروطي را در همان ترم، متوالي و كل شامل مي‌شود و به شكل زير نمايش داده خواهد شد.

با كليك روي برنامه هفتگي، برنامه هفتگي دانشجو در ترم به شكل زير نمايش داده خواهد شد.

 

با كليك روي برنامه امتحاني، برنامه امتحان پايان ترم به شكل زير نمايش داده خواهد شد.

 

با كليك روي كارنامه ترمي، كارنامه ترمي دانشجو در ترم به شكل زير نمايش داده خواهد شد.

 

با كليك روي كارنامه ترمي شهريه، كارنامه مالي دانشجو در ترم به شكل زير نمايش داده خواهد شد.

 

با كليك روي قانون شهريه، امكان اصلاح و مشاهده " قانون شهريه ترم دانشجو" و كليك روي قانون آموزشي، امكان اصلاح و مشاهده " قانون آموزشي ترم دانشجو" نمايش داده خواهد شد.
با كليك روي هر درس ليست جزئيات نمره‌ي درس به شكل زير نمايش داده خواهد شد.

 

امكانات جامع‌تري مانند وضعيت تحصيلي، دروس، پرسنلي، نامه‌هاي مهم، يادداشت، انواع كارنامه، و غيره در كنار پردازش به شكل زير نمايش داده خواهد شد.

 

راهنماي ثبت درخواست دفاع

درخواست دفاع

جهت ثبت درخواست دفاع دانشجو، كنترل هايي توسط سيستم روي درخواست اعمال مي شود كه شامل موارد زير مي باشد اگر دانشجو هر يك از اين موارد را نداشته باشد سيستم اجازه ثبت درخواست را به دانشجو نمي دهد.

نكته ۱

دقت نمائيد كه قبل از ثبت درخواست دفاع حتماً درخواست تصويب موضوع پروپزال / پايان نامه خود را در سامانه جامع آموزش به صورت سيستمي ثبت و به اتمام رسانده باشيد تا شماره فعاليت براي درخواست تصويب شما در سيستم ثبت شده باشد.

 

 

 

 

شرايط مورد بررسي توسط سيستم:

۱- عدم بدهي دانشجو
۲- داشتن تاييديه مقطع قبلي براي همه دانشجويان و معاف تحصيلي براي دانشجويان با وضعيت معاف تحصيلي

دانشجويان مقطع ارشد:

۱- داشتنن حداقل معدل ۱۴
۲- كنترل ۱۸۰ روز فاصله بين تاريخ تصويب در شوراي تحصيلات تكميلي تا درخواست دفاع

دانشجويان مقطع دكتري:

۱-و رود نمره آزمون جامع براي تمام ورودي‌ها و امتحان زبان براي ورودي‌هاي غير از ۹۰ تا ۹۲
۲- داشتن حداقل معدل ۱۶
۳- كنترل قفل تمامي دروس به جز درس مرتبط با فعاليت
۴- حداقل ۷ ترم گذرانده
۵- كنترل ۳۶۵ روز فاصله بين تاريخ تصويب در شوراي تحصيلات تكميلي تا درخواست دفاع

 

توجه: زماني كه دانشجو مي‌خواهد درخواست دفاع ثبت كند مي‌بايست در تاريخ بازه درخواست دفاع مطابق آخرين ترمي داراي پايان نامه / رساله باشد. قابل ذكر است امكان ثبت درخواست دفاع وجود دارد اما در تأييد و ارسال خطا مشاهده مي شود و پيامك متناسب نيز ارسال مي شود.

پس از ورود به سيستم در قسمت سمت راست سامانه روي منوي درخواست - - درخواست دفاع كليك نمائيد.

تصوير شماره ۱- مسير ثبت درخواست دفاع

 

 

مشخصات فعاليت

تصوير شماره ۲- مشاهده فرم درخواست دفاع

 

در صفحه باز شده با پيام شماره فعاليت نمي تواند خالي باشد مواجه مي شويد كه بايد شماره فعاليت خود را انتخاب نمائيد.

براي اين كار كمبو باكس شماره فعاليت را باز كنيد سپس روي مشاهده ليست كليك نمائيد.

تصوير شماره ۳- ثبت شماره فعاليت

 

در اين ليست فعاليت‌هايي كه از طريق درخواست تصويب موضوع پروپزال / پايان نامه ثبت و فرآيند آن به اتمام رسيده باشد به شما نشان داده مي شود شما بايد شماره فعاليت مورد نظر خود را انتخاب نمائيد.

تصوير شماره ۴- انتخاب پايان نامه

 

اگر شماره فعاليت به شما نشان داده نشد بايد موراد زير توسط كارشناس دانشكده شما بررسي و مشكل برطرف شود:

۱- ابتدا كارپوشه دانشجو را بررسي نمائيد كه درخواست تصويب دارد يا خير.
۲- درخواست تصويب دانشجو خاتمه يافته باشد و شماره فعاليت ثبت شده باشد.
۳- شماره فعاليت ثبت شده در درخواست تصويب با پردازش ۱۵۲۱۰ يكي باشد.(گاهاً كارشناس فعاليت را به صورت دستي از طريق پردازش ۱۵۲۱۰ ثبت مي‌نمايند كه اين فرايند اشتباه است و بايد فعاليت از پردازش حذف شده و از طريق ثبت درخواست تصويب توسط دانشجو ثبت و خاتمه يابد)
۴- درس دانشجو قفل آموزشي نشده باشد.(اگر كارشناس در اين خصوص مشكلي دارند بايد با دفتر برنامه ريزي مذاكره نمايند.)
۵-و ضعيت درس در ترم اول عادي و در ترم‌هاي بعدي ادامه دار ترم قبلي باشد.(در صورت وجود مشكل بايد درس از ترم اخر حذف و مجدداً ترم به ترم براي دانشجو درس اخذ گردد.)
۶- درس نمره نداشته باشد.
در خصوص بند ۴ الي ۶ اگر هر سه مورد باشد بايد ابتدا قفل درس باز شود سپس نمره درس حذف گردد.
۷-و ضعيت پايان نامه دانشجو رد مجاز نباشد.
۸- در درخواست تصويب شماره درس نمايش داده شده از سرفصل دروس رشته دانشجو دريافت مي‌شود.در صورت اشتباه در نمايش كد درس، مي‌بايست جهت اصلاح برنامه درسي مربوطه با دفتر برنامه ريزي مكاتبه شود.

 

بعد از انتخاب فعاليت مورد نظر حتماً روي كلمه جستجوي پايين صفحه كليك نمائيد تا اطلاعات كد درس و نام درس به شما نشان داده شود.

نكته ۲

در غير اينصورت پس از ثبت اطلاعات دكمه‌هاي بررسي و ايجاد غيرفعال خواهند بود و ثبت اطلاعات شما نتايجي نخواهد داشت.

 

پس از جستجو اطلاعات فيلد عنوان لاتين و عنوان فارسي از درخواست تصويب شما خوانده مي‌شود اگر اين فيلد خالي يا اشتباه باشد در بازه درخواست دفاع فقط توسط كارشناس دانشكده قابل ثبت و ويرايش مي‌باشد.
فيلد درس مرتبط و نام درس با توجه به شماره فعاليت انتخاب شده ثبت مي‌شود.

توجه نمائيد كه در كنار فيلد نام درس روي كلمه كليد واژه كليك كنيد و كليدواژه‌هاي پروپزال خود را ثبت نمائيد.

تصوير شماره ۵- مسير ثبت درخواست دفاع

 

مشخصات دفاع

در فيلد نوع درخواست كمبو باكس را باز نمائيد و فيلد مورد نظر خود را ثبت كنيد.

تصوير شماره ۶- انتخاب نوع درخواست

 

مشخصات دفاع:

تاريخ دفاع، ساعات شروع و پايان دفاع را ثبت نمائيد.

چكيده فارسي / لاتين

در اين قسمت روي علامت + چكيده فارسي / لاتين كليك نمائيد تا كادر مربوطه باز شود و سپس اقدام به ثبت اطلاعات نمائيد.

تصوير شماره ۷- ثبت چكيده

 

مي‌توانيد روي علامت مربع كليك نمائيد و در محيط ويراستاري اطلاعات را وارد نمائيد.

تصوير شماره ۸- محيط ويراستاري چكيده

 

تصوير شماره ۹- محيط ويراستاري چكيده

 

همانندجويي پايان نامه

كد رهگيري همانندجويي و درصد همانندجويي را وارد نمائيد.

تصوير شماره ۱۰- ثبت كد رهگيري همانند جويي

 

دانشجو ملزم است كه بعد از دريافت كد و درصد همانندجويي آن را در اين قسمت ثبت نمايد تا استاد راهنما آن را بررسي و تأييد نمايند.
دانشجو جهت دريافت درصد مشابهت (همانندجويي ) لازم است در سايت https://tik.irandoc.ac.ir اقدام به همانندجويي فايل پايان نامه / رساله خود نمايد.

 

نكات مهم
در صورتي كه اولين بار است كه وارد سايت tik.irandoc.ac.ir مي‌شويد بايد نام نويسي كنيد و سپس بقيه مراحل را طي كنيد.
اولويت ايميل دانشجو جهت همانندجويي، ايميل شخصي مندرج در سامانه جامع آموزش مي‌باشد. در صورتي كه ايميل شخصي خالي بود از ايميل دانشگاهي استفاده نمائيد مسير مشاهده ايميل درج شده در سامانه آموزش براي دانشجويان عبارتست از: اطلاعات شخصي و كلي---مشاهده اطلاعات ثبت شده در سامانه---پردازش پست الكترونيكي و شماره دانشجو
دانشجو ملزم است كه بعد از دريافت درصد همانندجويي و گواهي آن از روش فوق، مقدار درصد و گواهي مربوطه را در فرايند درخواست دفاع ثبت نمايد تا استاد راهنما و … آن را بررسي و تأييد نمايند.

اطلاعات ايران داك پايان نامه

دانشجويان مي‌بايست در درخواست دفاع، در مرحله ثبت فايل پايان نامه / رساله در ايرانداك، فايل پايان نامه / رساله خود را در سامانه به آدرس https://sabt.irandoc.ac.ir نيز بارگذاري و كد رهگيري دريافتي را در توضيحات در فرايند درخواست دفاع و در قسمت كد رهگيري پايان نامه نيز ثبت نمائيد.

تصوير شماره ۱۱- ثبت كد رهگيري پايان نامه

 

و سپس اطلاعات مربوط به فيلدهاي زبان نگارش پايان نامه، عنوان شامل فرمول، چكيده شامل فرمول را انتخاب نمائيد.

 

ارسال / مشاهده اطلاعات پايان نامه

تصوير شماره ۱۲ -بارگذاري فايل پايان نامه

 

در اين بخش بايد نسخه pdf و فايل word/ Latex پروپوزال بارگذاري گردد.
جهت بارگذاري فايل pdf پروپزوال خود روي نسخه الكترونيكي فايل pdf كليك نمائيد. در صفحه باز شده روي منوي ارسال فايل PDF كليك نمائيد.

مطابق تصوير بايد فايل pdf و فيلد نوع مستند را انتخاب در نهايت روي دكمه بررسي و ايجاد كليك كنيد.

تصوير شماره ۱۳- ثبت و بارگذاري فايل پايان نامه

 

نكته ۳

حجم فايل انتخابي حداكثر"۶۰۰۰۰ كيلو بايت " و نوع فايل".PDF" باشد.

 

پس از بارگذاري فايل pdf پروپزوال با تصوير زير مواجه خواهيد شد.

تصوير شماره ۱۴- بارگذاري فايل پايان نامه

 

به هر دليلي اگر بخواهيد فايل خود را حذف و مجدداً بارگذاي نمائيد بايد روي علامت قرمز رنگ كليك نمائيد.

تصوير شماره ۱۵- حذف فايل پايان نامه

 

كه با پيغام زير مواجه خواهيد شد كه گزينه بلي را انتخاب نمائيد تا فايل حذف گردد و مجدداً اقدام به بارگذاري فايل جديد نمائيد.

تصوير شماره ۱۶-پ يام حذف

 

جهت بازگشت به صفحه قبل از مرورگر خود پردازش استفاده نمائيد.

تصوير شماره ۱۷- بازگشت به صفحه قبل

 

با كليك روي مشاهده مي‌توانيد فايل بارگذاري شده خود را مشاهده نمائيد

روال بارگذاري فايل word نيز به همين روال مي‌باشد.

نكته ۴

حجم فايل انتخابي حداكثر"۴۰۰۰۰۰ كيلو بايت " و نوع فايل ".DOC, .DOCX ,.ZIP, .TEX" باشد.

 

و در پايان پس از بارگذاري فايل word روي دكمه‌هاي بررسي و ايجاد كليك نمائيد.

در اين صورت درخواست شما به اتمام مي‌رسد و درخواست شما به كارپوشه منتقل مي‌گردد و براي ادامه فرايند بايد فلوچارت درخواست دفاع را به دقت مطالعه و فرايند آن را مطابق فلوچارت ادامه دهيد.

 

 

راهنماي درخواست تمديد سنوات توسط دانشجو

 

راهنماي دريافت درصد همانندجويي و ثبت پايان نامه / رساله در ايرانداك

دريافت درصد مشابهت (همانندجويي) در درخواست تصويب موضوع و درخواست دفاع

دانشجو جهت دريافت درصد مشابهت (همانندجويي) لازم است در سايت https://tik.irandoc.ac.ir اقدام به همانندجويي فايل پايان نامه / رساله خود نمايد.

نكات مهم:

  • در صورتي كه اولين بار است كه وارد سايت tik.irandoc.ac.ir مي‌شويد بايد نام نويسي كنيد و سپس بقيه مراحل را طي كنيد.
  • اولويت ايميل دانشجو جهت همانندجويي، ايميل شخصي مندرج در سامانه جامع آموزش مي‌باشد. در صورتي كه ايميل شخصي خالي بود از ايميل دانشگاهي استفاده نمائيد مسير مشاهده ايميل درج شده در سامانه آموزش براي دانشجويان عبارتست از: اطلاعات شخصي و كلي---مشاهده اطلاعات ثبت شده در سامانه---پردازش پست الكترونيكي و شماره دانشجو
  • دانشجو ملزم است كه بعد از دريافت درصد همانندجويي و گواهي آن از روش فوق، مقدار درصد و گواهي مربوطه را در فرايندهاي درخواست تصويب موضوع و درخواست دفاع ثبت نمايد تا استاد راهنما و … انرا بررسي و تأييد نمايند.

 

ثبت پايان نامه / رساله در ايرانداك در درخواست دفاع

دانشجويان مي‌بايست در درخواست دفاع، در مرحله ثبت فايل پايان نامه / رساله در ايرانداك، فايل پايان نامه / رساله خود را در سامانه به آدرس https://sabt.irandoc.ac.ir نيز بارگذاري و كد رهگيري دريافتي را در توضيحات در فرايند درخواست دفاع و در قسمت كد رهگيري پايان نامه نيز ثبت نمائيد.

نكته: دانشجوياني كه فرايند درخواست دفاع آنان خاتمه يافته، اما پايان نامه خود را در سامانه ايرانداك ثبت ننموده‌اند، مي‌توانند نسبت به ثبت پايان نامه خود از طريق آدرس فوق اقدام نمانيد. قابل ذكر است اين افراد اقدامي در سامانه آموزش ندارند.

 

** در صورت ابهام در مراحل فوق و يا دريافت خطا لطفاً در قسمت تماس با ما، آدرس‌هاي فوق اقدام به ثبت تيكت نمائيد.

 

فلوچارت و راهنماي دانشجو جهت ثبت درخواست فرصت مطالعاتي

 

فلوچارت و راهنماي درخواست كميسيون موارد خاص

 

فلوچارت فرايند صدور گواهي تعداد واحدهاي گذرانده

  فلوچارت و راهنماي گواهي رتبه
 

راهنماي درخواست انصراف از تحصيل دانشجو

 

 

دانش آموختگان

گردش كار گزارش فراغت از تحصيل در اداره كل خدمات آموزشي دانشگاه

مدارك لازم جهت دريافت دانشنامه و ريز نمرات رسمي فارسي در كليه مقاطع

مدارك عمومي:

  • تصوير گواهي موقت (در صورتيكه دريافت شده باشد).
  • ارائه تسويه حساب قطعي (در صورت وجود بدهي) از واحد محل تحصيل.

تبصره: دانش آموختگان ساله‌اي ۱۳۸۵ لغايت ۱۳۶۱ موظف هستند ابتدا به اداره كل امور دانشجويي دانشگاه مراجعه و بعد از دريافت فرم ميزان بدهي تأييد شده به صندوق رفاه مراجعه نمايند.

  • تصوير دانشنامه و فرم نحوه انجام تعهد آموزش رايگان در مقاطع قبلي (جهت دريافت دانشنامه مقاطع كارشناسي ناپيوسته، كارشناسي ارشد و دكتراي تخصصي).
  • تصوير كارت ملي
  • در صورت داشتن تغييرات شناسنامه‌اي، ارائه تصوير صفحه اول و صفحه توضيحات

مدارك اختصاصي: (با توجه به نوع ورود و وضعيت تحصيلي)

  • شاغلين آموزش و پرورش: ارائه نامه مبني بر بلامانع بودن صدور و تحويل مدرك تحصيلي به انضمام فرم ۵۰۲
  • اعضاي رسمي سپاه: ارائه نامه عدم تعهد به سپاه و بلامانع بودن صدور و تحويل مدرك تحصيلي (با ذكر تاريخ دقيق شروع به كار)
  • متقاضيان استفاده از طرح بيكاري: اصل گواهي عدم امكان كاريابي تأييد و مهرشده از وزارت كار.

تبصره ۱: دانش آموختگاني كه در ايران حضور ندارند نمي‌توانند گواهي فوق را ارائه نمايند.

تبصره ۲: براي فارغ‌التحصيلان ذكور مشمول، گواهي فوق بايد حداقل يكسال پس از صدور كارت معافيت دائم يا كارت پايان خدمت گذشته باشد.

تبصره ۳: گواهي فوق در صورت اشتغال در مقاطع تحصيلي بالاتر (در دوره روزانه دانشگاه‌هاي دولتي) پذيرفته نمي‌شود.

  • بازنشستگان، ارائه تصوير حكم بازنشستگي.
  • اعضا هيأت علمي بورسيه: ارائه نامه لغو تعهد بورس از اداره كل بورس وزارت علوم.
  • ارائه گواهي سابقه كار به همراه گواهي رسمي و تأييد شده سابقه بيمه (از زمان شروع به كار تا زمان اشتغال برابر مدت زمان تعهدات آموزش رايگان).

ارائه يكي از مدارك زير براي افراد ذكور:

  • تصوير كارت پايان خدمت يا معافيت دائم و يا معافيت موقت در مدت اعتبار آن.
  • گواهي اشتغال به خدمت از يگان خدمتي (با ذكر عدم دارا بودن غيبت).
  • گواهي اشتغال به تحصيل در مقطع بالاتر با درج تاريخ اعتبار گواهي مربوطه و شماره معافيت تحصيلي.
  • برگ سبز آماده به خدمت بدون مهر غيبت در مدت اعتبار آن.
  • كارت محروميت از انجام خدمت كه به استناد قوانين قبلي صادر شده باشد.
  • نامه اشتغال به كار به صورت امريه از محل مربوطه با ذكر تاريخ شروع به كار.

توجه:

۱- دانشنامه و ريز نمرات رسمي فارسي همزمان باهم و با يك درخواست صادر مي‌گردد.

۲- از آنجا كه تحويل مدرك از طريق پست انجام مي‌گردد لذا درج صحيح و كامل نشاني و شماره تماس الزامي مي‌باشد.

۳ - حداقل مهلت دريافت دانشنامه يك ماه مي‌باشد.

۴- در صورت دريافت گواهي موقت، اصل آن را به نشاني تهران- خ ۱۶ آذر – نبش نصرت –پلاك ۵۸ – معاونت آموزشي دانشگاه تهران – اداره دانش آموختگان پست نمائيد.

مدارك مربوط به صدور دانشنامه و ريزنمرات رسمي فارسي در كليه مقاطع

مراحل تقاضاي كارنامه انگليسي براي دانشجو / دانش آموخته

مدارك لازم جهت صدور تاييديه و ريزنمرات براي مقاطع بالاتر

آئين‌نامه صدور گواهي رتبه اول در مقطع كارشناسي ارشد

هزينه تحصيلي (آموزش رايگان) دانشجويان در مقاطع مختلف و سال‌هاي مختلف

 

پرسش‌هاي متداول - دانش آموختگان

آيا مي‌توانم دانشنامه خود را حضوراً دريافت نمايم؟

خير، مراجعه حضوري پذيرفته نيست. دانشنامه شما پس از انجام فرايند اداري به آدرس ثبت شده شما در سامانه ارسال خواهد شد.‌‌‌‌‌‌‌

براي دريافت گواهي رتبه بايد چه اقدامي انجام دهم؟

مقطع كارشناسي ارشد در سامانه جامع درخواست مي‌دهند. مقطع كارشناسي بعد از معرفي از دانشكده توسط كارشناس اداره كل صادر مي‌شود.در مقطع دكتري گواهي رتبه صادر نمي‌شود.

من در سامانه، درخواست كارنامه انگليسي (فاقد دانشنامه) داده‌ام. با توجه به تحريم پست DHL كارنامه از چه طريقي ارسال خواهد شد؟

در حال حاضر كارنامه‌هاي انگليسي (فاقد دانشنامه) به آدرس پست آسمان ارسال مي‌گردد.

مي‌خواهم در سامانه درخواست كارنامه انگليسي رسمي (فاقد دانشنامه – افرادي كه دانشنامه دريافت نكرده‌اند) ثبت كنم، سيستم از من آدرس شهرهاي ايران را مي‌خواهد، درصورتي‌كه من مي‌خواهم كارنامه خود را به دانشگاهي در خارج از كشور ارسال نمايم. بايد چه‌كار كنم؟

براي درخواست كارنامه انگليسي (فاقد دانشنامه-افرادي كه دانشنامه دريافت نكرده‌اند) آدرس پستي ثبت شده توسط دانشجو مدنظر نيست. دانشجو مي‌بايست پس از صدور كارنامه و دريافت پيامك، به آدرس پست آسمان كه كارشناس در گردش كار پيغام مي‌گذارد مراجعه نمايد و آدرس دانشگاه مد نظر را اعلام نمايد.

من مي‌خواهم در سامانه درخواست كارنامه انگليسي دهم. سيستم خطا مي‌دهد ثبت درخواست براي ورودي‌هاي قبل از ۷۴ امكان‌پذير نيست. بايد چه‌كار كنم؟

به علت نقص اطلاعات، صدور كارنامه انگليسي براي ورودي‌هاي قبل از ۷۴ امكان‌پذير نيست. اين افراد مي‌توانند دانشنامه خود را در مراكز بيرون ترجمه نمايند.

من مي‌خواهم ترجمه دانشنامه را همراه با كارنامه انگليسي به‌صورت مهر و موم شده به يكي از دانشگاه‌هاي خارج از كشور ارسال نمايم. بايد چه‌كار كنم؟

ابتدا بايد در سامانه ems درخواست كارنامه انگليسي ثبت كنيد در گردش كار حتماً درج نمائيد كارنامه همراه با ترجمه دانشنامه مهروموم شود، سپس ترجمه دانشنامه را از طريق پست به آدرس اداره كل (معاونت آموزشي دانشگاه تهران) ارسال نمائيد تا مدارك همراه با كارنامه مهر و موم شود.

گواهي موقت چه زماني به دست من خواهد رسيد؟

پس از تأييد كارشناس، گواهي موقت در بازه زماني يك هفته به دست شما خواهد رسيد.

هنگام درخواست گواهي موقت سيستم خطا مي‌دهد گزارش ۱۱۸۰( مدرك فارغ‌التحصيلي) در پرونده الكترونيك موجود نيست؟

گزارش فارغ‌التحصيلي شما به پرونده الكترونيك ارسال نشده است. جهت رفع اشكال از دانشكده پيگيري نمائيد.

من درخواست دانشنامه داده‌ام. دانشنامه چه زماني به دست من خواهد رسيد؟

گردش كار شما قابل مشاهده است. در صورت تأييد كارشناس، دانشنامه در بازه زماني دو الي سه هفته به دست شما خواهد رسيد.

من دانشنامه مقطع كارشناسي را دريافت نكرده‌ام. آيا مي‌توانم دانشنامه مقطع ارشد را دريافت نمايم؟

خير، جهت دريافت دانشنامه ارشد ارائه دانشنامه مقطع قبل الزامي است.

آيا مدرك به دانشگاه‌هاي خارج از كشور ارسال خواهد شد؟

-مدرك (دانشنامه، گواهي وقت) به خارج از كشور ارسال نخواهد شد.

هنگامي كه مي‌خواهم درخواست دانشنامه و ريز نمرات ثبت كنم سيستم خطا مي‌دهد نامه لغو تعهد شما در پرونده الكترونيك وجود ندارد، براي رفع مشكل بايد چه‌كار كنم؟

قبل از درخواست دانشنامه دانشجو مي‌بايست به سامانه وزارت علوم مراجعه نمايد و پس از دريافت نامه لغو تعهد جهت ثبت درخواست دانشنامه در سامانه ems اقدام نمايد. در صورتي كه كد رهگيري سامانه وزارت علوم دريافت كرده‌ايد جهت ارسال نامه لغو تعهد به پرونده الكترونيك، از كارشناس مربوطه پيگيري نمائيد.

من درخواست مدرك داده‌ام اما هنوز مدرك را دريافت نكرده‌ام.مشكل چيست؟

-درخواست براي كارشناس ارسال نشده است.پس از پايان مراحل كار حتماً تيك ارسال به كارشناس زده شود تا درخواست براي كارشناس ارسال شود.

براي دريافت دانشنامه چه مداركي لازم است؟

-شرايط و ضوابط دريافت هر مدرك، در ems قسمت دانش آموختگان، راهنماي دانش آموختگان گذاشته شده است.

من درخواست كارنامه لاتين داده‌ام و هزينه هم پرداخت كرده‌ام.اما نمي‌دانستم كه بايد دانشنامه داشته باشم. آيا اين هزينه قابل بازگشت است؟

-در مورد كارنامه لاتين چنانچه اشتباه درخواست دهند و هزينه پرداخت كرده باشند، هزينه قابل استرداد نيست.دانشجو بايد راهنما را مطالعه نمايد.

من در SRM شارژ داشتم.اكنون فرايند درخواست مدرك به EMS منتقل شده است .بايد مجدداً هزينه پرداخت كنم؟

-افرادي كه قبلاً درSRM شارژ پولي داشته‌اند بايد از طريق ems درخواست مدرك بدهند و بعداً براي دريافت پول خود به دانشگاه مراجعه نمايند.

من مي‌خواهم درخواست مدرك بدهم اما در قسمت پيشخوان خدمت جايي براي درخواست مدرك مشاهده نمي‌كنم؟

-اگر كسي فاراغ التحصيل نشده باشد، آيكون درخواست مدرك براي ايشان فعال نيست و براي انجام كارهاي فاراغ التحصيلي بايد به دانشگاه مراجعه نمايد.

من مي‌توانم تنها درخواست ريز نمره دهم؟

-ريز نمره رسمي فقط با دانشنامه ارسال خواهد شد. ريزنمره تنها ارسال نخواهد شد. فقط ريزنمره المثني صادر خواهد شد.

آيا مي‌توان بدون مدرك دانشنامه كارنامه لاتين دريافت نمود؟

-كارنامه لاتين رسمي فاقد دانشنامه ارسال نخواهد شد. كارنامه رسمي لاتين فاقد دانشنامه (افرادي كه دانشنامه ندارند) تنها به پست DHL (مخصوص ارسال به خارج) ارسال خواهد شد.

آيا مي‌توانم براي دريافت مدرك حضوراً به دانشگاه مراجعه كنم؟

-مراجعه حضوري و و دريافت مدارك به صورت حضوري پذيرفته نيست تنها از طريق سيستم بايد اقدام شود.

شيوه نامه‌ها

آيين نامه‌ها