عطف به نامه شماره ۳۵۷۸۳۱/‏۲‬ مورخ ۲۱/‏۱۲/‏۱۴۰۲‬ معاون محترم آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص ابلاغ شیوه نامه اجرایی پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی استاد محور بدون آزمون (استعدادهای درخشان) و آیین نامه های مربوطه (پیوست) دانشگاه تهران در نظر دارد فراخوان ثبت نام متقاضیان پذیرش به عنوان دانشجوی استادمحور استعداد درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ را طی خردادماه ۱۴۰۳ صادر نماید. برای انجام این فرآیند نیاز است اطلاعات لازم (از قبیل اسامی اساتید محترم میزبان، پروژه های مدنظر، رشته و مقطع تحصیلی) در فراخوان اعلام شود. لذا خواهشمند است ضمن اطلاع رسانی گسترده و فوری به اعضای محترم هیات علمی، دستور فرمایید اساتید محترم حایز شرایط که متقاضی پذیرش دانشجو از این طریق می باشند با رعایت ملاحظات زیر اقدام لازم را مبذول نمایند.

۱- عضو محترم هیات علمی بایستی دارای مرتبه استاد تمامی یا دانشیاری باشد. ضمناً اعضای محترم هیات علمی با مرتبه استادیاری که جزو فهرست ۲% دانشمندان برتر (اعلامی توسط مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)) باشند نیز می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

۲- اعلام عنوان و نوع پروژه: با توجه به مفاد شیوه نامه ابلاغی، پذیرش دانشجو بایستی بر اساس یک نیاز پژوهشی و عقد قرارداد یا انعقاد تفاهم نامه با نیازپرداز (کارفرما) صورت گیرد. دانشگاه تهران به منظور تسهیل پذیرش دانشجو، دو نوع از نیازها را مورد تایید قرار می دهد: ۱- پروژه‌های جاری عضو هیات علمی (پروژه هایی که بر اساس قرارداد بین دستگاه اجرایی و دانشگاه تهران در حال حاضر توسط عضو محترم هیات علمی در حال انجام است) ۲- نیازهای ثبت شده در سامانه نظام ایده ها و نیازها (nan.ac ): برای اعلام این قبیل پروژه ها بایستی عضو محترم هیات علمی بعد از انتخاب نیاز مذکور، موافقت اولیه نیازپرداز(دستگاه اجرایی) را به معاونت آموزشی واحد تحویل نماید.

۳- اعضای محترم هیات علمی درخواست (همراه با اعلام رشته تحصیلی و مقطع مدنظر) و مستندات (۱- تصویر قرارداد پروژه جاری یا موافقت کارفرما ۲- تکمیل کاربرگ ثبت نیاز) را بر اساس بازه و روندی که معاونت آموزشی واحد مربوطه اعلام می کند به ایشان تحویل نمایند و از مکاتبه مستقیم با حوزه ستادی معاونت آموزشی یا پژوهشی دانشگاه پرهیز نمایند.

۴- معاونت آموزشی واحدها، فایل اکسل پیوست (شامل اسامی اعضای هیات علمی متقاضی، عناوین و …) به همراه سایر مستندات را تکمیل نموده و حداکثر تا تاریخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ به اداره کل سیاست گذار فناوری و نوآوری دانشگاه تهران ارسال نمایند.

۵- پس از بررسی نیازهای اعلامی، شورای پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن تهیه صورتجلسه، موارد تایید شده را به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام می نماید.

۶- معاونت آموزشی دانشگاه پس از بررسی های لازم بر اساس ضوابط مربوطه، در خردادماه ۱۴۰۳ اقدام به فراخوان و ثبت نام داوطلبان واجد شرایط خواهد نمود.

در پایان مجدداً خاطرنشان می سازد با توجه به شیوه نامه های ابلاغی و محدودیت های اجرایی، بازه های مذکور به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و به درخواست‌های خارج از ضوابط؛ ترتیب اثر داده نخواهد شد.